Onze gezinsvakantie naar Italië #2: het leed dat de slechte ervaring met Smile Camp heet
Inmiddels zijn de meeste mensen allang en breed terug van hun vakantie. De scholen zijn zelfs overal alweer begonnen. Toch denk ik nog dagelijks terug aan onze vakantie in Italië. Aan de zinderende hitte; het overvolle zwembad; de killer muggen; de bar die al om half 12 in de avond sloot (hoezo!) en onze smerige tent uiteraard. Vandaag lees je deel #2 van onze gezinsvakantie naar Italië. Over onze slechte ervaring met Smile Camp ingerichte tenten.
Wat lees je allemaal in dit artikel?
De ellende met Smile Camp
36 graden was het toen we aankwamen op onze eindbestemming; camping Portofelice in Ereclea Mare. Daar waar we voor 10 dagen een ingerichte tent van Smile Camp via Go4Holiday hadden gehuurd. Maar eenmaal aan en ingecheckt op de camping zelf, begon de ellende met Smile Camp meteen al. In geen velde of wegen was er een beheerder van Smile Camp of Go4Holiday te vinden. Ik belde een nummer dat ik ergens aangeplakt zag staan en kreeg iemand aan de lijn, vermoedelijk de beheerder, die mij nors verwees naar het nummer van onze tent. Maar waar die tent dan stond, dat mocht ik zelf uitzoeken. Wij, en het stel vrienden dat met ons mee was, werden totaal aan ons lot overgelaten.
Een vieze tent
Moe van de reis, zochten we onze tent om ons zo snel mogelijk te kunnen installeren. Vlug inspecteerden we de boel en pakten we de spullen uit de auto. Manlief en de kinderen vlogen naar het zwembad voor verkoeling, terwijl ik de tent verder zou inrichten. Ik ontdekte stof en haren. Er was duidelijk niet goed schoongemaakt. Ik besloot daarom de tent eerst schoon te maken, iets dat ik sowieso altijd wel even doe, want je weet immers nooit wie er voor je in zo’n tent geweest is. Maar gaandeweg het schoonmaken, ontdekten wij pas hoe vies de tent écht was achtergelaten.
Onbezorgd genieten, dat is alles wat wij wilden
We maakten melding bij de beheerder, die er meteen zijn handen van aftrok. Hij had de boel ‘ook maar overgenomen’ van zijn voorganger, die vlak voor onze komst met de noorderzon bleek te zijn vetrokken. De huidige beheerder kreeg de ellende van zijn voorganger op zijn bord, maar dat was natuurlijk niet ons probleem. Wij wilden alleen maar onbezorgd genieten van onze vakantie.
Wij waren trouwens niet de enige met een slechte ervaring met Smile Camp. Het hele straatje, met tenten van Smile Camp, had dezelfde klachten en ellende gehad. Maar in plaats van samen met de klant, wij dus, te zoeken naar een oplossing, schoot de nieuwe beheerder van Smile Camp meteen in de verdediging, laat staan dat hij wilde meewerken.
Zo hadden wij een BBQ die uit zichzelf van de camping afliep, zo vies. De beheerder wilde deze niet vervangen en schoongemaakt werd hij evenmin. BBQen hebben wij de hele vakantie dus niet kunnen doen.
Maar er was meer. Al het servies was ronduit smerig, met een fikse plaklaag en etensresten. De vloer was in geen weken schoongeveegd en voorzien van haren en een dikke laag stof en zand. Maar dweilen van de tent was al net zo onmogelijk. Onze dweil wilde je namelijk écht niet aanraken. Toen we dit aan de beheerder kenbaar maakten, gaf hij aan dat we dat dan maar meteen hadden moeten zeggen bij aankomst en anders moesten wij zijn baas maar bellen. Say what?!
Slechte ervaring met Smile Camp ingerichte tenten
Uiteindelijk hebben we de slechte ervaring met Smile Camp, het gesteggel met de beheerder én de belletjes en mailtjes heen en weer naar Go4holiday, niet onze complete vakantie laten vergallen. Dat zou zonde zijn. Maar een letterlijke smet op onze vakantie had het wel. En we wisten hoe het ook kon. Vorig jaar hadden we immers, met meerdere organisaties en ingerichte tenten, alleen maar positieve ervaringen gehad. Voor ons was één ding duidelijk: Smile Camp, dat nooit meer!
Wil je weten wat we nog meer beleefden op vakantie? Volgende week lees je deel #3 van onze gezinsvakantie naar Italië: zon, zee en zwembad aan de Venetiaanse kust.